• 1402/03/06 - 14:38
  • 97
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اولین نشست خبری (Press Release) ارائه نتایج طرح‌های تحقیقاتی پایان یافته سال ۱۴۰۱

در راستای توسعه رویکرد ترجمان دانش و کاربرد نتایج حاصل از تحقیقات حوزه سلامت و به منظور افزایش آگاهی ذینفعان پژوهش، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم واحد ترجمان دانش نشستی با موضوع ارائه نتایج طرح‌های تحقیقاتی سال 1401 با حضور تعدادی از مجریان و اصحاب رسانه برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر رحیم عالی در نشستی با موضوع ارائه نتایج طرح‌های تحقیقاتی سال 1401 که در سالن جلسات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه برگزار شد، رویکرد نوین به موضوع ترجمان دانش را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه‌ها علاوه بر توجه به مقوله آموزش و پژوهش، در مرز فناوری حرکت می‌کنند.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه ترجمان دانش به دنبال اثرگذاری بیشتر در امر تحقیقات است،گفت: اثرگذاری تحقیقات باید جامع محور باشد و در این زمینه رویکرد کلیدی و کلان وزارت بهداشت اثرگذاری بیشتر است.

وی بر فعال بودن حوزه ترجمان دانش در دانشگاه تأکید و ابراز داشت: تحقیقات خوبی در سطح دانشگاه علوم پزشکی قم در حال انجام است و احصای مسائل و مشکلات سطوح و حوزه‌های مختلف علمی می‌تواند به‌عنوان یک کار پژوهشی تعریف و عملیاتی شود.

در ادامه این نشست چهار طرح پژوهشی منتخب این معاونت در سال 1401 از سوی پژوهشگران و مجریان این طرح‌ها ارائه شدند.

بررسی ارتباط سلامت معنوی با افسردگی در میان زنان میانسال قم در سال ۱۴۰۰، عنوان طرحی بود که از سوی دکتر زهره خلجی نیا ارائه و در آن ارتباط سلامت معنوی با افسردگی و امید به زندگی زنان میانسال مراجعه‌کننده به پایگاه‌های بهداشتی موردبررسی قرار گرفت.

ارزیابی رابطه بین رضایت شغلی و فرسودگی شغلی و فرهنگ ایمنی بیمار در بین کارکنان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم در سال ۱۳۹۹ در ایران، عنوان طرح دیگری بود که توسط آزاده عسگریان ارائه شد.

همچنین بررسی وضعیت دموگرافیک، بالینی و بار بیماری مبتلایان به کیست هیداتید مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی قم طی یک دوره هشت‌ساله (1397-1390 ) عنوان طرحی بود که از سوی دکتر عابدین ثقفی پور ارائه شد که نتایج حاصله این طرح نشان می‌داد زنان خانه‌دار در معرض کیست هیداتید بیشتری هستند.

آخرین طرح موردبررسی ارزیابی سطح باسیل بدو درمان در بیماران مبتلابه سل ریوی اسمیر مثبت با پیامد درمان سل بود که توسط ابوالفضل محمد بیگی ارائه و نتایج حاصله از آن نشان می‌داد که سطح اسمیر بالاتر باسیل سل به‌طور معکوسی با درمان ضعیف‌تر همراه است.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 57447

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید